Dagarna som gått

Tjenare amigos!

Vi reste från kära Umeå i måndags till Stockholm där vi fick sova på Clarion Hotel Arlanda. Rebecca, Sofia och jag sov i ett rum på elfte våningen vilket var galet fint och sängarna var underbara! Kuddarna dom hade där hade jag mer än gärna haft hemma! Stora och sköna. Senare på kvällen gick vi och träffade tjejerna från Östersund och alla tre är super trevliga! Det bästa av hela hotell upplevelsen var frukosten! Det finns inget bättre än hotellfrukost! Sen var det bara att bege sig mot incheckningen till flyget. Först for vi till Göteborg och fick vänta där i ca en timme sen for vi mot Teneriffa.
I onsdags fick vi göra lite pappersarbete för att få kunna jobba lagligt. Jag och Marivi har även försökt hitta ett boende till mig där mina allergier inte går bananas på min kropp :)
Hotellet som jag bor och jobbar på är jätte fint och heter Las Dálias. Alla som jag jobbar med är jätte trevliga och min handledare Collin är super trevlig och rolig!
Första jobbdagen var i torsdags och det var kul. Han jag jobbade med har ganska samma humor som jag har så vi hade kul hela dagen när vi jobbade. På kvällen fick jag vara med och hålla i minidisco. Det var kul men svårt eftersom att jag inte kan danserna o.s.v. men danserna lär jag mig med tiden. 

 
Michaelas hotell
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

moabergstroom

Tjenare! Jag heter Moa Bergström och jag kommer från en stad i norra Sverige så kallad Umeå. Detta är en föregången skolblogg som jag skapade under mina gymnasieår, så det du kan skrolla dig igenom är vad jag har gjort under mina praktiker och studiebesök. Vad vi har varit och jobbat på för olika evenemang och event osv osv. Det som kommer hända nu under framtiden är att jag kommer uppdatera mer om mitt jobb som jag har. Har du någon fundering är det bara att fråga så svarar jag så snart jag kan! Ha en trevlig lässtund!

RSS 2.0